Jak vybrat správné parametry pneumatik a disků?

Jak vybrat správné parametry pneumatik?

 

 

 

  • Při výběru pneumatik je nutné vzít ohled na velké množství různých, ale podstatných faktorů. Mezi tyto kritéria se řadí: Jedním s nejzásadnějších je zjistit si správnou šířku, profil a průměr. Zároveň je potřeba si uvědomit na jaké období pneumatiku kupujeme.
  • Je nutné si říci, jak často a kde jezdíme. Tedy zda se více hodí typ pneu na off-road či pevnou vozovku.
  • Popřemýšlejte, jaký styl jízdy preferujete, jestli jezdíte striktně podle předpisů nebo si občas dopřejete i adrenalínovější způsob jízdy.
  • Určitě bychom neměli zapomenout na důležité údaje, jako jsou spotřeba paliva, přilnavost a hlučnost vám také mohou při výběru pomoci. Na štítku zpravidla najdete informace o spotřebě paliva, kde písmeno A značí nejekonomičtější možnostPřilnavost napovídá, jak dobře budou pneumatiky brzdit na mokré vozovce. Opět platí, že A značí nejlepší hodnoty. Poslední údaj, hlučnost, je klasicky udáván v dB. Energetické štítky jsou dány směrnicí EU.
  • Je nutné si uvědomit, kolik máte v úmyslu investovat do obutí vašeho automobilu.
  • Rozhodně je lepší si vybrat kvalitní pneu od zavedených výrobců, i za cenu vetších nákladů, než riskovat zdraví své a vašich blízkých.

Ostatní informace naleznete v článku Jak vybrat pneumatiky?

 

Jak vybírat parametry disků?

Ocelové disky nebo ALU kola vybírejte v našem konfigurátoru, zadáním konkrétního typu Vašeho vozidla! Jen tak můžeme zaručit, že disky budou na Vaše vozidlo pasovat a budou mít homologaci. Vybírat disky jen podle jejich rozměru, bez zadání vozidla, není možné!

 
 

Parametry disků a kde je najdete?

 

Šířka ráfku
Je vnitřní vzdálenost mezi dvěma patkami kola.
Šířka ráfku také označuje nominální šířku kola.

Zális
Je vzdálenost od pomyslné osy kola k dosedací ploše kola.
Tento rozměr je velmi důležitý, protože je rozhodující pro uložení kola na nápravě vozidla.

Průměr roztečné kružnice (PCD/ Počet děr)
Určuje průměr dvou protilehlých děr na náboji kola příslušného vozidla, popř. kolik těchto děr je na náboji kola.

Průměr středového otvoru:
Pro maximální flexibilitu používá AEZ redukční kroužky tak, aby se kolo s jedním vrtáním mohlo použít na více vozidlech s různými průměry středových děr (basic ring system).

Hump:
Zamezuje, při působení velkých bočních sil, například při jízdě v zatáčce, sesunutí pneumatiky z kola při náhlém poklesu tlaku vzduchu v pneumatice. Existuje více provedení.

 

Produkty se filtrují...