Zpět

Continental zavede od roku 2022 používání recyklovaných PET lahví ve výrobě pneumatik

1. 3. 2023
1k
Společnost Continental bude od roku 2022 používat opětovně zpracovaný polyester získaný z recyklovaných plastových lahví ve výrobě pneumatik. Nové, trvale udržitelné polyesterové vlákno se získá z polyethylentereftalátových (PET) lahví mechanickým zpracováním a použije se při výrobě kostry pneumatiky. Může tak úplně nahradit tradiční polyester.

Opětovné zpracování PET materiálu splňuje náročné mechanické požadavky na konstrukci pneumatik a probíhá bez bezprostředních chemických zásahů. Sekundární surovina má vysokou kvalitu, která se vyrovná novému PET.

Ve spolupráci s partnerem a dodavatelem společností OTIZ – Oriental Industries (Suzhou) Ltd., která je specialistou na vlákna a výrobcem textilií, vyvinul výrobce prémiových pneumatik speciální technologii na recyklaci PET lahví bez chemických zásahů, které byli potřebné v minulosti, a technologii na zabezpečení funkčnosti polyesterového vlákna při vysokých mechanických namáháních na pneumatiku. V průběhu tzv. upcyklace (zhodnocování) se PET lahev promění na vysokovýkonný PET materiál. 

„Už v roce 2022 budeme moci ve výrobě pneumatik používat materiál získaný z recyklovaných PET lahví. V rámci našeho inovativního procesu se z recyklovaného PET spřádají vlákna, přičemž materiál se předtím nemusí rozkládat na jednotlivé složky,“ uvádí Dr. Andreas Topp, který zodpovídá za materiály, vývoj procesů a industrializaci pro obchodní sekci společnosti Continental. Dodává: „Na letošním autosalónu IAA 

Continental zavede výrobu pneumatik z PET láhví

MOBILITY v Mnichově představíme vysoko inovativní koncept pneumatiky s polyesterovými vlákny vyrobenými z recyklovaných PET lahví. Použití recyklovaných polyesterových vláken znamená pro nás další důležitý krok směrem k cirkulární ekonomice propojující různé produkty.“

V rámci recyklačního procesu se láhve nejprve třídí, odstraní se uzávěry, a nakonec se mechanicky čistí. Po mechanickém rozkouskování se roztaví a přemění na granulát. Následuje polymerizace v pevném stavu a zpracování modifikovaným předením.

Laboratorní testy, jako samotného materiálu, tak testy pneumatik společnosti Continental, ukázali, že vlákna ze sekundárních surovin mají stejně dobré vlastnosti jako do teď používaná vlákna. Mají stejnou kvalitu jako nový PET, jsou stejně stabilní a obzvlášť vhodné na výrobu pneumatik kvůli jejich pevnosti v tahu, odolnosti a tepelné stálosti.

Běžný PET se už dlouho používá jako materiál na výrobu pneumatik, protože si zachovává svůj tvar i při vysoké zátěži a teplotách, a tak zajišťuje bezpečnost i při velmi vysokých jízdních rychlostech. Použití recyklovaného PET šetří cenné zdroje používané při výrobě pneumatik: běžná pneumatika pro osobní auto v současnosti obsahuje přibližně 400 gramů polyesterových vláken. To znamená, že v budoucnosti se může při výrobě pneumatik na jedno vozidlo použít víc jako 60 recyklovaných PET lahví.

Cirkulární ekonomika je nedílnou součástí strategie udržitelnosti společnosti Continental

Recyklace se stává stále důležitější při vývoji a výrobě pneumatik. Nejpozději do roku 2050 plánuje společnost Continental postupně začít používat při výrobě pneumatik 100 % udržitelných materiálů. S používáním recyklovaného PET dosáhne tento výrobce pneumatik další úspěšný krok směrem k cirkulární ekonomice.

"Odpad je pro nás surovinou zítřka, protože v cirkulární ekonomice vidíme vzor pro budoucnost. Závazek společnosti Continental aktivně přetvářet a prosazovat tuto transformaci nám od začátku poskytuje náskok pro naše obchodování v budoucnu, a tím i pro naše přežití v budoucnosti," říká Claus Petschick, vedoucí oddělení udržitelnosti společnosti Continental. "Naše ambice je jasná: Nejpozději do roku 2050 chceme spolu s partnery a dodavateli propojit celý životní cyklus produktu s procesem výroby a ekologického získávání zdrojů."

Produkty se filtrují...